Barack Obama

Hej alla glada!! 

Just nu sitter jag kollar ut över en stor jublande folkmassa och väntar på att Obama ska komma ut på scenen och ge oss sitt segertal! För er som har missat det måste jag berätta att Barack Obama är segrare av USA:s presidentval 2012 och är nu inne i sin andra mandatpreiod. Han van över den andra stora kandidaten Mick Romney med bara 355röster! Men då är Kalefornias röster inte medräknade. En lite rolig grej var att Obama skrev "Four more years." några minuter innan det blev officiellt och nu är det en av Världens mest retweetede tweet. I USA har bara en annan demokratisk kandidat blivit omvald, så även detta är en rätt stor grej. Men tyvärr så har det varit väldigt svårt för många att rösta pågrund av stormen Sandy. Därför har det varigt litte kaos artat i USA på senaste tiden. Jag blir även lika facinerad varje gång jag hör Obama eller Romney tala. Deras tal är fantastiska och deras sätt att framföra dom är otroliga. Men vad tyckte ni? Var det rätt att Obama van eller skulle Romney gjor det? Själv är Obama min favorit.

 

 
Obamas Tweet:
 
See ya, lots of love from... Me!! <3 :*

Kommentarer
Postat av: Frida

Måste säga att du har en jättefin blogg! :)

Svar: Tack så jätte mycket :D
fifislife.blogg.se

2012-11-07 @ 17:18:25
URL: http://riding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0